خانه » آموزش زبان » تاریخچه‌ آموزش زبان انگلیسی
01 شهریور 1400

تاریخچه‌ آموزش زبان انگلیسی

تاریخچه‌ آموزش زبان انگلیسی

یادگیری زبان دوم از صد‌ها سال پیش مورد توجه مردم بوده است. در قدیم بر این باور بودند که اگر گرامر و لغات یک زبان را یاد بگیرند به این معنی است که آن زبان را یاد گرفته اند. این باور به روشی از آموزش منجر شده بود که امروزه گرامر و ترجمه (grammar and translation) نامیده می شود. شاید جالب باشد بدانید برخی معلمان همچنان از این متد استفاده می کنند یعنی متنی به زبان انگلیسی را میخوانند سپس آن را ترجمه می کنند و گرامر آن را به دانش آموزان توضیح می دهند. این روش آموزش زبان انگلیسی امروزه جایگاه خود را در دنیا از دست داده است.

متخصصان می‌گویند با استفاده از این روش به جای اینکه فردی زبان یاد بگیرد، چیزهایی در مورد زبان یاد می گیرد. مثلا به جای آنکه زبان آموز یاد بگیرد که چگونه با زبان جدید ارتباط برقرار کند یاد میگیرد که جمله حال ساده در زبان انگلیسی چگونه ساخته می شود.

چرا آموزش زبان انگلیسی به سادگی زبان اول نیست؟

بعد ها محققین بر این نکته تمرکز کردند که وقتی کودکان زبان اول را به آسانی یاد میگیرد چرا نمی توانند زبان دوم را به همان سادگی بیاموزند. همین موضوع باعث شد تا به تدریج سعی کنند شرایط یادگیری زبان اول را برای آموزش زبان دوم نیز شبیه سازی کنند. متدهایی به وجود آمد که کاملا به تقلید از فرایند های آموزش زبان اول میپرداختند. به عنوان مثال شرایطی را به وجود می آوردند که در آن زبان آموز ابتدا به مدت زیادی فقط گوش دهد و سپس برای تقلید و صحبت کردن تلاش کند.

در ابتدا چنین تصور می شد که این متدها زبان آموزانی پرورش دهند که بتوانند زبان دوم را نیز مثل زبان مادری صحبت کنند. چرا که دقیقا همان شرایط زبان اول را برای زبان آموز فراهم کرده بودند و باطبع انتطار داشتند تا همان نتیحه را بگیرند یا به عبارتی زبان آموزان پس از مدتی بتوانند زبان دوم را نیز به همان خوبی زبان اول حرف بزنند اما با گذشت دهه ها از به کار بستن این متدها، ناتوانی این روش ها در تربیت چنین زبان آموزانی نیز عیان شد و محققین را واداشت تا به تفاوت های آموختن زبان اول با زبان دوم نیز توجه کنند. پس از آن تفاوت های آموزش زبان اول با زبان دوم بیشتر مورد توجه و مطالعه متخصصین قرار گرفت.

متد آموزش

نظریاتی ارائه شد که نوزادان یک استعداد غریزی برای یادگیری زبان اول دارند که با افزایش سن کودک به مرور از بین میرود. این نظریه کم کم مورد پذیرش اکثر متخصصین در حوزه آموزش زبان قرار گرفت و امروزه یکی از نظریات مهم در آموزش زبان است. از طرف دیگر محققین به تفاوت های دیگر آموختن زبان اول با زبان دوم پرداختند.

به عنوان مثال، آنها با این نکته توجه کردند که در حالت عادی فردی که اقدام به آموزش زبان دوم می کند معمولا سن بالاتری داشته و از آن مهمتر یک زبان دیگر بلد است. همه این موارد باعث به وجود آمدن متدهایی شد که در آن هم به تفاوت های آموزش زبان اول و زبان دوم توجه شده و هم سعی شده از قدرت درک بالاتر زبان آموز از جمله دانش زبان اول وی برای تسهیل آموزش زبان دوم استفاده شود.

کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی دکتر یوسفی

آموزش زبان خارجی فرایند پییچیده و زمان‌بری است. عدم یافتن نقطه شروع مناسب باعث می شود تا بسیاری از افراد هیچگاه این مسیر را شروع نکنند. بسیاری افراد دیگر پس از سال ها صرف وقت و هزینه نتیجه نمی گیرند و بدتر اینکه اعتماد به نفس خود را نیز از دست می دهند.

برای شرکت در کلاس های آیلتس و تافل دکتر یوسفی می توانید از طریق لینک ارتباط با ما، مشاوره آنلاین و یا شماره داده شده در همین وبسایت اقدام فرمایید. دوره های آیلتس و تافل عادی و فشرده هم به شکل حضوری و هم به شکل آنلاین برگزار می شود. دکتر یوسفی، استاد دانشگاه تبریز و صنعتی سهند و مدرس آیلتس و تافل در تبریز، دارای دکترای آموزش زبان انگلیسی از دانشگاه تبریز با رتبه ۳ کشوری و با سابقه ۱۲سال تدریس دوره های آیلتس و تافل می باشد

اگر تاکنون به هر دلیلی فرایند آموزش زبان انگلیسی را آغاز نکرده اید یا تجربه ناموفقی در این زمینه دارید، میتوانید برای یک استارت یا جهش موفق از کلاس های دکتر یوسفی استفاده کنید. برای این کار، کافی است ابتدا به صورت رایگان آزمون تعیین سطح داده و نمره خود را یادداشت فرمایید. سپس جهت گرفتن وقت مشاوره حضوری با شماره موبایل اعلام شده تماس بگیرید.
موفق باشید

 

alikhani

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

مشاوره آنلاین!

× مشاوره آنلاین!
preloader