خانه » IELTS » نکته های بخش نگارش آیلتس (IELTS writing)
24 فروردین 1400

نکته های بخش نگارش آیلتس (IELTS writing)

نکته های بخش نگارش آیلتس (IELTS writing)

موازنه بین درستی جملات مورد استفاده (accuracy) و تنوع ساختارهای گرامری به کار رفته (range)
یکی از مسائل مهم در بخش نگارش آیلتس، استفاده از رنج وسیعی از جملات گرامری می باشد. تنوع ساختارهای استفاده شده در نگارش (علی الخصوص جملات پیچیده و طولانی) به وضوح توانایی یک داوطلب را نشان داده و نمره نگارش بالاتری به همراه خوهد داشت. اما مسئله اینجاست که با افزایش رنج جملات مورد استفاده، احتمال اشتباهات گرامری هم بالا می رود و هر اشتباه گرامری به نوبه خود نمره نگارش را کم می کند.
اگر به معیارهای نمره دهی آیلتس دقت کنیم، متوجه این موازنه (trade off) بین این دو موضوع درستی و رنج خواهیم شد. به عنوان مثال به 3 معیار نمره 8 در نگارش دقت فرمایید:
A wide range of structures
(رنج وسیعی از ساختارهای گرامری)
Majority of sentences error-free
(اکثر جملات بدون اشکال)
Makes only very occasional errors
(اشکالات گرامری بسیار محدود)

نکته بغرنج این است که این سه معیار به نوعی در تقابل با یکدیگر هسنتد. یعنی، همچنانکه گفته شد، اگر بخواهیم از رنج وسیع و متنوعی از ساختارها استفاده کنیم تا نمره بالایی بگیریم، به احتمال زیاد تعداد اشکالات نیز بیشتر خواهد شد و این مسئله باعث کاهش نمره از طرف دیگر خواهد شد. پس با این وضعیت تکلیف چیست
جواب: بسیاری از تحقیقاتی که بر روی تست های واقعی آیلتس انجام شده نشان می دهد که اهمیت صحیح بودن ساختارها در نگارش بیشتر از رنج وسیع ساختارهاست. به عنوان مثال، نتایج یک تحقیق در سال 2000 نشان داده که نگارش های با جملات مشکل و پیچیده بعضا نمرات کمتری دریافت کرده اند چرا که اشکالات بیشتری داشته اند. نتایج یک تحقیق دیگر در سال 2004 نشان داده که ارتباط زیادی بین نمره نگارش و استفاده از ساختارهای پیچیده وجود ندارد. همین تحقیق نشان داده که درستی ساختارهای مورد استفاده (مثلا تناظر صحیح فاعل و فعل و یا استفاده صحیح از ساختار مفعولی passive) ارتباط مستقیم با نمره نگارش داشته است.
پس با در نظر گرفتن نتایج تحقیقات ذکر شده و بسیاری دیگر از تحقیقات به جمع بندی زیر می رسیم.
1. سعی کنید نوشته شما تا حد امکان عاری از اشکالات گرامری باشد. از ساختارهایی استفاده کنید که از درستی آن مطمئن هستید.
2. از کلمات ربط (مانند and, because, while, but) برای ارتباط دادن جملات به هم و ساختن جملات طولانی تر استفاده کنید.
موفق باشید

alikhani

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

مشاوره آنلاین!

× مشاوره آنلاین!
preloader