خانه » مقالات » زبان انگلیسی یک زبان بین المللی
11 دی 1400

زبان انگلیسی یک زبان بین المللی

زبان انگلیسی یک زبان بین المللی

امروزه همه ما می‌دانیم که زبان انگلیسی زبان بین المللی است. زبانی که کشورها در ارتباط خود با سایر کشورهای جهان استفاده می کنند که این امر باعث شده است که در صورت تصمیم به مهاجرت یا اخذ ویزا تمامی مدارک به انگلیسی در دارالترجمه ترجمه رسمی شود.

تاریخچه زبان انگلیسی

جالب است بدانید که زبان انگلیسی در ابتدا (قرن ۱۶ میلادی) فقط منحصر به کشور بریتانیا بود و تنها ۶ میلیون گویشور داشت. پس اینکه چگونه توانست خود را به سطح بین الملل برساند موضوعی درخور توجه است.

دلایل بین الملی شدن زبان انگلیسی

استعمارهای کشور بریتانیا

بریتانیایی‌ها در دریانوردی مهارت بسیاری داشتند. به بیشتر نقاط زمین سفر می‌کردند و به تجارت می‌پرداختند. این امر خود به پراکنده کردن انگلیسی زبانان در کره زمین کمک کرد. اما چیزی که بیشتر به پیشرفت این موضوع کمک کرد سفرهای آنها به کشورهای ضعیف اما غنی از نظر منابع طبیعی بود. آنها سرزمینی را اشغال و به استعمار منابع آن می‌پرداختند. در نتیجه همین روند، بومیان آن مناطق نیز به ناچار برای هماهنگی با وضعیت جدید به انگلیسی روی می آوردند. کشورهایی همچون استرالیا، هند و کانادا زمانی مستعمره انگلستان بودند که بعد از جنگ جهانی دوم اعلام استقلال نمودند اما همچنان این زبان به عنوان زبان رسمی کشورشان باقی ماند. این روند با کشف آمریکا و مهاجرت انگلیسی زبان به آن تسریع و تثبیت شد. امروزه کشور آمریکا بزرگترین اقتصاد دنیا را داراست و اکثر مبادلات در جهان با دلار آمریکا انجام میگیرد. این خود به نفوذ زبان انگلیسی در همه کشورها کمک میکند.

تولید علم به زبان انگلیسی

مسئله دیگر در تعیین زبان بین المللی، تولید علم روز دنیا به این زبان است. چرا که بزرگترین دانشگاه های دنیا در آمریکا و انگلستان و کشورهای انگلیسی زبان از قبیل کانادا و استرالیا قرار دارند و طبیعتا مقالات و کتب تولیدی در این دانشگاه ها به زبان انگلیسی میباشد. این امر خود یادگیری زبان انگلیسی را به یک ضرورت جهانی بدل می کند. علاوه بر تولید علم، رسانه‌های گروهی بزرگ دنیا (رادیو، تلویزیون و …) نیز به زبان انگلیسی میباشند به طوریکه اکثر کشورها سعی می کنند برای تاثیرگزاری در میان افکار عمومی جهانیان، شبکه های خبری رسمی به زبان انگلیسی داشته باشند. همچنین بزرگترین کمپانی فیلم سازی دنیا (هالیوود) در آمریکا بیشترین تعداد فیلم در سال را تولید میکند که بر گسترش و نفوذ این زبان اشاره دارد.

آسانی زبان انگلیسی

عامل دیگری را که باید اضافه کرد آسانی آن است. بعد از جنگ جهانی دوم، سه زبان انگلیسی، آلمانی و فرانسوی کاندیدی برای استفاده به عنوان زبان بین المللی بودند. اما زبان آلمانی به دلایل سیاسی و زبان فرانسوی به علت پیچیدگی و دشواری کنار گذاشته شدند و زبان انگلیسی به دلیل آسانی در عین گستردگی پیروز میدان شد. زبان چینی نیز با آنکه بیشترین تعداد گویشور را در دنیا دارد نتوانست بر نفوذ و غلبه زبان انگلیسی فائق آید. اکنون جهت اخذ ویزا در تمام کشورها باید مدارک به انگلیسی ترجمه رسمی شود. البته برخی کشورها که تعصب خاصی به روی زبان کشور خود دارند مانند اسپانیا ،ترجمه رسمی مدارک با زبان خود را مطالبه میکنند.

 

alikhani

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

مشاوره آنلاین!

× مشاوره آنلاین!
preloader