خانه » IELTS » اهمیت مهارت گوش کردن listening در آزمون تافل TOEFL
09 دی 1400

اهمیت مهارت گوش کردن listening در آزمون تافل TOEFL

اهمیت گوش کردن در تافل

یکی از موارد مهم هنگام تصمیم گیری در مورد انتخاب آزمون های زبان انگلیسی که معمولا از آن غفلت می شود اهمیت مهارت گوش کردن در آزمون تافل می باشد. یعنی اگر به طور واضح تر بخواهیم بگوییم، آزمون تافل برای کسانی مناسب است که مهارت گوش کردن listening جزو نقاط قوت انهاست. اگر در این مهارت کمی می لنگید و یا حتی در سطح متوسط هستید، به نظرم آزمون تافل برای شما مناسب نخواهد بود و بهتر است در صورت امکان آیلتس را انتخاب نمایید.

اهمیت گوش کردن در تافل

اگر اندک آشنایی با نوع سوالات مهارت ها در آزمون تافل را داشته باشید، دلیل این توصیه برای شما واضح خواهد بود. آزمون آیلتس و تافل از بسیاری جهات شبیه به هم می باشند. به عنوان مثال هر دوی آنها چهار مهارت انگلیسی شما را ارزیابی می کنند ولی تفاوت عمده شان علاوه بر نوع آنلاین وکاغذی بودن این آزمون ها در مورد نقش مهارت گوش دادن listening در این آزمون هاست. در آزمون آیلتس این چهار مهارت به شکل کاملا مجزا از هم ارزیابی می شود. شما در قسمت listening گوش می دهید، در قسمت writing می نویسید و در قسمت speaking صحبت می کنید، کاملا طبیعی.

در آزمون تافل شما علاوه بر قسمت listening در قسمت های speaking و writing هم بخش گوش دادنی دارید. یعنی 3 مهارت از چهار مهارت مورد ارزیابی در این آزمون به مهارت گوش کردن بستگی دارد و اگر شما دارای ضعف در این مهارت باشید شکی نیست که این ضعف نه تنها در خود این مهارت بلکه در مهارت های نگارش و صحبت کردن نیز خود را نشان خواهد داد. به این ترتیب شما به سادگی نمرات زیادی را در این سه قسمت از دست خواهید داد.

images 1

اگر دانشگاه یا برنامه مهاجرتی مورد نظر شما محدودیتی در زمینه مدرک آیلتس یا تافل اعمال نمی کند و انتخاب آن بر عهده شماست، بهترین کار انتخاب آیلتس به جای تافل می باشد. فقط هنگامی باید تافل را انتخاب کنید که از مهارت گوش دادن listening خود مطمئن باشید. در غیر این صورت به احتمال زیاد آزمون آیلتس برای شما بهتر خواهد بود.

مهارت دیگری که علاوه بر مهارت گوش کردن حتما باید مد نظر قرار دهید خود مهارت و سرعت تایپ شماست. می دانید که بخش نگارش (رایتینگ) در آزمون تافل برعکس آیلتس باید تایپ شود و اگر از سرعت تایپ کافی برخوردار نباشید، این نیز به مشکلات شما خواهد افزود. پس دو معیار از مواردی که باید حتما در انتخاب آزمون در نظر بگیرید، یکی مهارت لیسینینگ و دیگری مهارت و سرعت تایپ شماست. اگر در این دو ضعف دارید یا آزمون آیلتس را انتخاب کنید و یا حتما قبل از قطعیت تصمیمتان در رفع این ضعف ها بکوشید

برای شرکت در کلاس های آیلتس و تافل دکتر یوسفی می توانید از طریق لینک ارتباط با ما، مشاوره آنلاین و یا شماره داده شده در همین وبسایت اقدام فرمایید. دوره های آیلتس و تافل فشرده و معمولی هم به شکل حضوری و هم آنلاین برگزار می شود. دکتر یوسفی، استاد دانشگاه تبریز و صنعتی سهند و مدرس آیلتس و تافل در تبریز، دارای دکترای آموزش زبان انگلیسی از دانشگاه تبریز با رتبه ۳ کشوری و با سابقه ۱۲سال تدریس دوره های آیلتس و تافل می باشد.

alikhani

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

مشاوره آنلاین!

× مشاوره آنلاین!
preloader