خانه » آموزش زبان » مهارت های چهارگانه زبان
23 خرداد 1400

مهارت های چهارگانه زبان

مهارت‌ های چهارگانه زبان

آموزش زبان چه زبان مادری و یا چه زبان خارجی نیازمند دو نوع مهارت می‌باشد.

  • مهارت‌های دریافتی (receptive skills)
  • مهارت‌های تولیدی (productive skills)

هرچقدر این مهارت‌ها را تقویت کنید، مخصوصا مهارت‌های دریافتی، همانقدر زودتر به سطح مورد نیاز خود در یادگیری زبان خواهید رسید.

برای آموزش زبان شما نیاز دارید اطلاعاتی را دریافت کنید این اطلاعات به دو صورت دریافت میشود. اولی از طریق دیدن و خواندن (reading) و دومی از طریق شنیدن و گوش دادن(listening). هر کردام از این موارد نقش مهمی در یادگیری زبان شما خواهد داشت.

Reading

این مهارت مربوط به خواندن و آشنایی با کلمات جدید و نحوه نوشتاری آنهاست. نحوه تدریس این مهارت با انجام تمرین‌هایی مانند دیدن و گفتن یا همان روخوانی از روی یک متن به صورت شفاهی است. کلمات جدید نیز با روش گوش کردن و دیدن صورت می‌گیرد و معنی کلمات نیز به وسیله تصاویر منتقل می‌‌شود. پس از ان به ارتباط میان شکل نوشتاری و تلفظ کلمات پرداخته می‌شود.

Listening

مهارت شنیداری برای آشنایی افراد با نحوه تلفظ کلمات و شکل آوایی انها تدریس می‌شود. چند نوع تمرین برای افزاش این مهارت وجود دارد که عبارتند از:

  1. شنيدن و تكرار كردن(listen and repeat)
  2. شنيدن و اشاره كردن يا شنيدن جور كردن (Listen and point or listen and match)
  3. شنيدن و خواندن (Listen and read)
  4. شنيدن و انجام دادن (Listen and do)

Writing

این مهارت از مهارت‌های تولیدی محسوب می‌شود. افراد با انجام تمرینات لازم جهت افزایش مهارت نوشتاری خود، در نهایت به یک دستخط خوش، واضح و روان دست می‌یابند. تمرین های این مرحله با حرکات ساده دست شروع شده و در نهایت به ارتباط حروف با همدیگر به صورت سرهم (semi – cursive) پایان میگیرد.

Speaking

با این مهارت افراد می‌توانند الگوهای زبان را به صورت شفاهی اجرا و تولید کنند. چند تمرین مفید برای تقویت این مهارت وجود دارد. از جمله:

  1. ايفاي نقش (role play)
  2. انجام تمرينات شفاهي (oral drills)
  3. بازگو كردن يك متن كوتاه شنيده شده يا خوانده شده
  4. شرح فعاليت هاي روزمره
  5. حدس زدن و كامل كردن اداره يك متن از طريق گوش كردن یا یک متن ناقص

توصيف يك تصوير و يا چند تصوير مربوط به هم

  1. مقايسه بين دو يا چند تصوير

کلاس‌های زبان

آکادمی زبان دکتر یوسفی به شما امان انجام آزمون تعیین سطح را به صورت رایگان میدهد. شما عزیزان می توانید با انجام ازمون تعیین سطح و درخواست مشاوره رایگان برای تقویت و افزایش مهارت های زبان انگلیسی اقدام کنید. مشاورین ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت و برنامه ریزی لازم را برای شرکت در کلاس های دکتر یوسفی در اختیار شما قرار خواهند داد.

 

 

alikhani

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

مشاوره آنلاین!

× مشاوره آنلاین!
preloader