خانه » EPT » از بین MSRT ،MHLE، EPT، UTEPT كدام مدرك زبان را انتخاب كنیم؟
24 فروردین 1400

از بین MSRT ،MHLE، EPT، UTEPT كدام مدرك زبان را انتخاب كنیم؟

از بین MSRT ،MHLE، EPT، UTEPT كدام مدرك زبان را انتخاب كنیم؟

تنوع آزمون های دانشگاه های مختلف و مدارك زبان آنها، معمولا باعث ایجاد سوالات و بعضا سردرگمی داوطلبان می شود. اینکه مدرک مورد نیاز دانشگاه های مختلف کدام است و یا پاسخ به این سوال كه “آیا مدركی وجود دارد كه در طول چندسال آتی كلیه نیازهای زبانی من را برآورده سازد؟” مواردی است كه ذهن داوطلبان و دانشجویان مقطع دكتری و دیگر داوطلبان كسب مدرك زبان معتبر را به خود مشغول می کند
در ادامه این مطلب، به شرح مختصر و كاربرد هریك از آزمون های زبان داخلی خواهم پرداخت:

آزمون MSRT

این آزمون حدود 12 بار در سال به صورت منظم توسط وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری برگزار می گردد. تاریخ برگزاری هر آزمون، معمولا بعد از پایان مهلت ثبت نام آزمون پیش رو اعلام میگردد و تقویم سالانه از پیش تعیین شده ای از این آزمون اعلام نمی گردد.
مدرک ای آزمون مورد قبول كلیه دانشگاه ها و مراكز آموزشی وابسته به وزارت علوم در داخل كشور می باشد.
حداقل نمره مورد نیاز این آزمون در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی مختلف بسته به نظر مسولین همان دانشگاه تعیین می شود. ولی در اکثر دانشگاه ها حداقل نمره مورد نیاز 50 تعیین شده است.

آزمون MHLE

این آزمون سالانه حداقل 6 بار توسط وزارت بهداشت برگزار می گردد. در ابتدای هرسال، تقویم آزمون های كل سال، در سایت مربوطه اعلام می شود. در صورتی كه تقاضای شركت در این آزمون بیش از تعداد آزمون ها باشد، در زمان های مشخصی، یك یا دو آزمون علاوه بر آزمون های اعلام شده برگزار می گردد.
سوالات و لغات به كار برده شده در این آزمون گاها مرتبط با رشته های درسی علوم پزشكی می باشد و همین امر سبب شده است علی رغم اینكه داوطلبین رشته های علوم پزشكی می توانند در آزمون MSRT نیز شركت كنند، رغبت بیشتری برای كسب مدرك MHLE داشته باشند.

آزمون EPT

این آزمون حدود 12 بار در سال توسط مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می گردد. تاریخ برگزاری هر آزمون، معمولا بعد از اعلام كارنامه های آزمون قبلی مشخص می گردد.
این مدرك زبان فقط در شعبه های دانشگاه آزاد مورد قبول می باشد و مورد تایید دانشگاه های وابسته به وزارت علوم نمی باشد. در ضمن آزمون EPT، فاقد قسمت شنیداری یا listening است.

آزمون UTEPT

این آزمون به طور متوسط 6 بار در سال توسط مركز آزمون زبان دانشگاه تهران برگزار می گردد.
مدرك این آزمون صرفا مورد تایید برخی از دانشگاه های دولتی است. دانشگاه آزاد نیز این مدرك را نمی پذیرد. آزمون UTEPT نیز فاقد قسمت شنیداری یا listening است

alikhani

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

مشاوره آنلاین!

× مشاوره آنلاین!
preloader