خانه » IELTS » نکات مهم در مورد قسمت speaking آزمون آیلتس IELTS
24 فروردین 1400

نکات مهم در مورد قسمت speaking آزمون آیلتس IELTS

نکات مهم برای داوطلبان آزمون آیلتس IELTS

قسمت “Speaking” آیلتس از 3 بخش تشکیل می شود. در بخش نخست سوالات عمومی راجع به خودتان مانند شغل ، علایق شما ، اوقات فراغت ، حیوان خانگی ، مسافرت ، تحصیلات ، شهر محل سکونت ، زادگاه ، محیط زیست ، غذا و … پرسیده می شود. در بخش دوم یک برگه به شما داده می شود که در آن چندین سوال مطرح شده. می بایست یک دقیقه برگه را مطالعه کرده و سپس راجع به آن یک تا چند دقیقه صحبت کنید. سوالات بخش سوم سوالات تکمیلی راجع به سوالات بخش دوم می باشد. در مصاحبه “Speaking” آیلتس رعایت نکات زیر ضروری است.

1. هرگز جواب خلاصه ندهید. سعی کنید جواب کامل و تشریحی بدهید. سعی کنید جواب شما جزئیات بیشتری داشته باشد. بعنوان مثال : هنگامی که از شما پرسیده می شود :

“Where are you from?”

بجای اینکه بگویید :

“I’m from Iran”

بهتر است جوابی شبیه جواب زیر بدهید :

“I’m from Iran. I have lived in Tabriz for most of my life, and I adore living here.”

جواب طولانی تر نشان دهنده اعتماد به نفس شما در صحبت کردن زبان انگلیسی است. ولی جواب بیش از حد طولانی نیز صحیح نیست. چرا که شاید ممتحن تصور کند که سوال را بدرستی متوجه نشده اید.

2. چندین راه برای طولانی تر صحبت کردن وجود دارد. از جمله این راه ها می توان به تکنیک اول یا “PPF” اشاره کرد. .

منظور از “PPF” :

Past – Present – Future

بعنوان مثال در جواب سوال :

What do you do?

می توانید به شغلتان در زمانهای حال، گذشته و آینده اشاره کنید. مانند جملات زیر

– Right now I’m working as a teacher. I love this job because I get to know nice people everyday. When I was younger I used to work in my father’s drugstore as a cashier. It was a hard job because I had to move heavy objects. In the future I’m planning to work as a manager of an English Institute. I’m really looking forward to that…

تکنیک دوم “Wh questions” می باشد. می دانید که کلمات سوالی مهم در زبان انگلیسی این کلمات هستند: When ,Which, Where, Why, What و How. حال در جواب سوال پرسیده شده سعی می کنیم اطلاعاتی در مورد این کلمات سوالی ارائه کنیم. به مثال دقت فرمایید:

Where did you go for your last vacation?

– I went to the North of Iran with a couple of friends. I stayed there for 3 days. The weather was excellent, and we stayed in luxurious hotel. I enjoyed this vacation a lot.

3. همواره سعی کنید احساسات خود را بیان کنید. بعنوان مثال در پایان صحبت های خود بگویید که آیا تجربه خوبی بوده یا خیر؟

بیان احساسات را از طریق صفات مقابل می توان انجام داد :

marvelous, fabulous, awesome, wonderful, interesting, charming, incredible, outstanding …

راه دیگر بیان احساسات افعال حسی است :

Like > Love > Adore

Dislike > Hate > Detest > Abhor > Loathe

4. سعی کنید تا می توانید واضح صحبت کنید و نگران لهجه خود نباشید. نکته مهم اینست تلفظ درست دارای نمره است ولی لهجه فاقد نمره می باشد. سعی کنید با تمرین زیاد مشکلات تلفظی خود را بر طرف کنید.

5. با اعتماد به نفس صحبت کنید. سعی کنید آهسته ، عصبی و با مکث های طولانی یا با مِن مِن صحبت نکنید. سعی کنید خودتان باشید و از استفاده لغاتی که دارای پیچیدگی هستند پرهیز کنید. تنها از لغاتی استفاده کنید که مطمئن هستید که کاربرد درست آن ها را بلد هستید.

6. از استفاده از اصطلاحات عامیانه “Slang” پرهیز کنید. سعی کنید زبان رسمی انگلیسی را در صحبت های خود استفاده کنید.

7. از سرعت ثابتی در مکالمه خود استفاده کنید. نه خیلی تند و نه خیلی کند صحبت کنید.

8. هرگز جواب ها را حفظ نکنید. در صورتیکه ممتحن تشخیص دهد که شما از جملات حفظ شده استفاده می کنید، نمره خوبی به شما تعلق نمی گیرد.

9. اگر از اسامی خاص ایرانی استفاده می کنید سعی کنید درباره آن توضیح دهید. بعنوان مثال اگر لازم شد کلمه آبگوشت را به کار ببرید، بگویید که یک نوع غذای ایرانی است که با گوشت پخته می شود.

10. در صورت لزوم در قسمت سوم می توانید از ممتحن سوال بپرسید. ولی اگر در قسمت اول یا دوم سوالی بپرسید از نمره شما کسر می شود.

11. سعی کنید در منزل مقابل آینه تمرین کنید. نکته مهم تر اینکه با زمان تمرین کنید. بعنوان مثال در مورد قسمت دوم ببینید آیا قادر به ۲ دقیقه صحبت کردن درباره موضوعات هستید یا خیر.

12. از موضوع پرت نشوید. اگر اینکار را بکنید ممتحن تصور می کند که سوال را درست متوجه نشده اید و در نتیجه از نمره شما کسر می شود.

13. تنوع لغت و گرامر در مصاحبه آیلتس بسیار مهم است. سعی کنید هر روز با دوستان خود در مورد مسایل متفاوت انگلیسی صحبت کنید تا توانایی لازم را در این زمینه بدست آورید.

alikhani

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

مشاوره آنلاین!

× مشاوره آنلاین!
preloader