خانه » آموزش زبان » مهارت و دانش در زبان انگلیسی
01 شهریور 1400

مهارت و دانش در زبان انگلیسی

مهارت و دانش در زبان انگلیسی

مهارت و دانش در زبان انگلیسی هر کدام از طرق متفاوت کسب می شود. بخش اطلاعات و دانش در آموزش زبان انگلیسی ، آن بخشی از فرایند آموزش است که میتوان آن را با خواندن و مطالعه به دست آورد و خود حداقل به سه بخش عمده لغت، گرامر و تلفظ  تقسیم می شود که هرکدام را بررسی میکنیم.

  • لغات (Vocabulary)

یادگیری لغت در آموزش هر زبانی یک امر اجتناب ناپذیر است اما منظور از یادگیری لغت تنها دانستن معادل آن در زبان مادری نیست. وقتی می توانیم ادعا کنیم لغتی را به طور کامل یاد گرفته ایم که بتوانیم ارتباط معنایی آن با لغات نزدیک و معانی مختلف آن را درک کنیم، نحوه استفاده از آن را در جمله بدانیم، نوع آن را تشخیص دهیم و … لغات در زبان به دو نوع فعال  (active) و غیرفعال (passive) تقسیم می‌شوند. لغات فعال لغاتی هستند که آن ها را یاد میگیریم و می­توانیم در جملات خود نیز به کار ببریم اما لغات غیر فعال لغاتی هستند که آن ها را یاد میگیریم و به خاطر میسپاریم ولي نمیتوانیم از آن‌ها در صحبت و نگارش خود استفاده کنیم.

این اختلاف سطح یادگیری لغات اکتیو و پسیو حتی در زبان مادری نیز وجود دارد و در کل افزایش دامنه لغات اکتیو باید یکی از مهمترین اهداف در آموزش زبان باشد.

  •  گرامر (Grammar)

بخش مهم دیگر از آموزش زبان آنگلیسی یادگیری قوانین دستوری یا همان گرامر این زبان است. نحوه چیدمان کلمات در جمله، نحوه استفاده از ضمایر، افعال، صفت‌ها و… در جمله سازی، تشخیص زمان جمله و تشخیص نوع جمله همه و همه به دانش ساختار و گرامر زبان برمی گردد. گرامر زبان بخش نسبتا بغرنج و مشکل زبان می باشد که معمولا نیازمند کلاس و مطالعه و تمرین است.

 

  •  تلفظ (Pronunciation)

هنگام آموزش زبان انگلیسی در بیشتر موسسات و آکادمی ها به بحث تلفظ توجه زیادی نمی شود اما باید گفت که نوع تلفظ هر فردی در واقع ویترین و بخش قابل مشاهده دانش و مهارت اوست. واضح است که هرچقدر تلفظ شما به تلفظ افرادی که انگلیسی زبان مادری آنهاست نزدیک تر باشد به این معنی است که این بخش از یادگیری را خوب انجام داده اید. این نکته را هم باید ذکر کنیم که داشتن لهجه در هر زبانی که بعد از سن بلوغ فرا گرفته شود اجتناب ناپذیر است زیرا زبان اول در نحوه‌ی تلفظ لغات و عبارات زبان دوم تاثیر میگذارد ولی مهم این است که با تمرین و تکرار و رعایت تمام جنبه های تلفط، تاثیر زبان اول در تلفظ را کمتر کرده و لهجه را کاهش داد.

مهارت های لازم در زبان انگلیسی

موارد ذکر شده در بالا فقط یک بخش ماجرا است و بخش دیگر آن به مهارت‌های لازم در آموزش زبان انگلیسی برمی گردد که باید در مسیر یادگیری کسب کرد، مهارت صحبت کردن Speaking، گوش کردن و متوجه شدن Listening ، خواندن و متوجه شدن Reading و مهارت نوشتن Writing. برای بهتر شدن در هرکدام از این مهارت ها باید دقیقا همان مهارت را تمرین و تکرار کنید. برای مثال اگر میخواهید هنگام گوش کردن به یک فایل انگلیسی آن را بهتر متوجه شوید، باید تا می توانید به فایل های انگلیسی گوش دهید یا اگر می خواهید توانایی حرف زدن خود را بهتر کنید باید تا می توانید از لغات و گرامری که یاد گرفته­ اید استفاده کنید و جمله درست کرده و حرف بزنید.

در تمرین مهارت ها نگران اشکالات نباشید، اشکالات جزئی از فرایند آموزش زبان است. برای یادگیری خواندن نیز باید متن‌های متفاوتی را بخوانید و در فهم آن بکوشید. همچنین برای افزایش مهارت نوشتن باید جمله بسازید، بنویسید و مثل مهارت های دیگر اینجا نیز از نوشتن جملات اشتباه نترسید. مهارت نگارش در زبان انگلیسی یکی از مهمترین مهارت های لازم مخصوصا برای متقاضیان آیلتس و تافل می باشد. متاسفانه از آنجا که در ایران حتی برای زبان فارسی هم نگارش آموزش داده نمیشود، این مهارت به یکی از چالش های زبان آموزان تبدیل شده است.

کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی دکتر یوسفی

آموزش زبان خارجی فرایند پییچیده و زمان‌بری است. عدم یافتن نقطه شروع مناسب باعث می شود تا بسیاری از افراد هیچگاه این مسیر را شروع نکنند. بسیاری افراد دیگر پس از سال ها صرف وقت و هزینه نتیجه نمی گیرند و بدتر اینکه اعتماد به نفس خود را نیز از دست می دهند.
اگر تاکنون به هر دلیلی فرایند آموزش زبان انگلیسی را آغاز نکرده اید یا تجربه ناموفقی در این زمینه دارید، میتوانید برای یک استارت یا جهش موفق از کلاس های آنلاین یا حضوری دکتر یوسفی استفاده کنید. (کلاس های حضوری در تبریز برگزار می شود) برای این کار، کافی است ابتدا به صورت رایگان آزمون تعیین سطح داده و نمره خود را یادداشت فرمایید. سپس جهت گرفتن وقت مشاوره حضوری با شماره موبایل اعلام شده تماس بگیرید.
موفق باشید

 

alikhani

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

مشاوره آنلاین!

× مشاوره آنلاین!
preloader