خانه » EPT » تحلیلی از آزمون های EPT مهر، آبان و آذر 97
24 فروردین 1400

تحلیلی از آزمون های EPT مهر، آبان و آذر 97

تحلیلی از آزمون های EPT مهر، آبان و آذر 97

با یک بررسی آزمون های مختلف زبان انگلیسی داخل کشور میشود گفت که آزمون EPT آسان ترین این آزمون هاست. از مهمترین دلایل این سادگی یکی مشخص و محدود بودن منابع این آزمون در مقایسه با دیگر آزمون ها نظیر MSRT و دیگری عدم وجود بخش Listening در این آزمون می باشد. می دانید که این آزمون فاقد بخش Listening بوده و در عوض بخشی برای لغت یا Vocabulary دارد و نیازی به گفتن نیست که برای افراد با دانش محدود در زبان انگلیسی پاسخ دادن به سوالات لغت در مقایسه با سوالات شنیداری خیلی آسانتر خواهد بود.

برای کمک بهتر به دانشجویانی که در هفته های اخیر برای آمادگی این آزمون با من کار میکردند، یک بررسی روی سوالات آزمون های اخیر این آزمون انجام دادم و به نتایجی رسیدم که خوشبختانه باعث موفقیت همه دانشجویان شرکت کننده در کلاس شد (بدون استثنا). امروز فرصتی دست داد تا نتایج این بررسی رو با دیگر دوستان به اشتراک بگذارم. امیدوارم که این اطلاعات بتونه به موفقیت دیگر متقاضیان هم کمک کنه.

به جهت ملاحضه وقت خودم و خوانندگان، سعی می کنم مطالب رو خلاصه و خلاصه تر بگم. اول اینکه در آزمون های اخیر سوالات بخش گرامر فقط و فقط از کتاب تافل لانگمن (Paper-Based) طرح شده بود. صرف اطلاع از این نکته می تونه کمکی باشه برای داوطلبان تا وقتشون رو با کتاب های گرامر مختلف تلف نکنند و اگه می خوان به سوالات گرامر جواب بدن بدونند کافیه بخش گرامر کتاب فوق رو خوب بخونند. نکته فوق العاده مهم دیگه به بخش لغت مربوط میشه. می دونید که دانشگاه آزاد برای بخش لغت 3 تا کتاب معرفی کرده: کتاب 504، کتاب 1100 و کتاب Barron’s Essential Words for TOEFL ولی نکته مهم اینه که عملا فقط از دو تای این کتاب ها سوال میدن . سوال ها فقط از کتاب 504 و Essential words داده میشه و عملا سوالی از کتاب 1100 داده نمیشه.

به عنوان نمونه تعداد سوالات لغت در آزمون 20 مهر 97 به این ترتیب بود:
تعداد سوال داده شده از لغات کتاب 504: جمعا 10سوال
تعداد سوال داده شده از لغات کتاب Essential Words: جمعا 13سوال
تعداد سوال داده شده از لغات کتاب 1100: فقط 1 سوال

و یا ترکیب سوالات لغت در آزمون 11 آبان 97 به این شکل بود:
تعداد سوال داده شده از لغات کتاب 504: جمعا 17سوال
تعداد سوال داده شده از لغات کتاب Essential Words: جمعا 7سوال
تعداد سوال داده شده از لغات کتاب 1100: باز هم فقط 1سوال

اهمیت این نکته زمانی مشخص میشه که بدونیم کتاب 1100 در مقایسه با دو کتاب دیگر 10 برابر حجیم تر و مشکل تر است و اگه داوطلبی بخواد اون رو بخونه 10 برابر دو کتاب دیگه باید برای اون وقت بگذاره در حالیکه عملا سوالی از اون داده نمیشه و مدت زمانی که صرف مطالعه اون بشه در واقع تلف میشه. خوب واضحه که یعنی دور 1100 رو خط بکشید و وقتتون رو صرف مطالعه 504 و Essential Words کنید.

موفق باشید
ارتباط با من
موبایل: 09146426018

alikhani

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

مشاوره آنلاین!

× مشاوره آنلاین!
preloader