خانه » EPT » آزمون EPT دانشگاه آزاد اسلامی
10 اسفند 1399

آزمون EPT دانشگاه آزاد اسلامی

آزمون EPT دانشگاه آزاد اسلامی

EPT دانشگاه آزاد چیست؟

EPT آزمونی برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی داوطلبان می باشد و مخفف English Proficiency Test است.

آزمون EPT ویژه داوطلبان دكتری دانشگاه آزاد اسلامی است و توسط همین دانشگاه به منظور سنجش سطح زبان عمومی متقاضیان آن برگزار می گردد. تمامی دانشجویان دكتری این دانشگاه در صورت دارا نبودن مدرك بین المللی زبان انگلیسی با نمره تعیین شده توسط دانشگاه ، موظف به شركت در آزمون EPT و كسب حداقل نمره قبولی در آن هستند.

آزمون EPT از سال 86 شروع و به طور منظم در واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی برگزار گردیده است. از ابتدا، این آزمون به صورت فصلی برگزار میگردید، اما از اردیبهشت 92 تا كنون هر ماه برگزار شده است.

در آغاز كار برگزاری EPT، مدرك این آزمون تنها برای داوطلبان ورود به مقطع دكتری دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات ضروری بود، اما بعد از گذشت چندی، ارائه مدرك قبولی EPT برای تمامی داوطلبان دكتری دانشگاه آزاد الزامی شد.

ساختار آزمون EPT

می توان آزمون EPT را با آزمون بین المللی TOEFL PBT مقایسه نمود. تنها تفاوت آن با آزمون TOEFL این است كه بخش شنیداری و نگارش ندارد.

سطح سختی این آزمون مانند تافل دكتری یا همان آزمون زبان عمومی دكتری است .

EPT دانشگاه آزاد شامل 100 سوال بوده كه از این تعداد، ۳۰ سوال به درک مطلب، ۳۵ سوال به لغات و ۳۵ سوال به گرامر اختصاص داده شده است.

* لازم به ذكر است كه این دسته بندی بسته در هر آزمون كمی متغیر می باشد، یعنی ممكن است در یك آزمون تعداد سوالات گرامر 30 سوال و واژگان 40 سوال باشد.

آزمون EPT نمره منفی ندارد و نمره حد نصاب قبولی در آن، 50 است.

alikhani

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

مشاوره آنلاین!

× مشاوره آنلاین!
preloader