خانه » TOEFL » آزمون تافل چیست؟ اطلاعات کامل در زمینه آزمون  TOEFL
06 تیر 1400

آزمون تافل چیست؟ اطلاعات کامل در زمینه آزمون  TOEFL

آزمون تافل چیست؟ اطلاعات کامل در زمینه آزمون  TOEFL

در این پست بر آن هستیم تا اطلاعات نسبتا کاملی از آزمون تافل TOEFL را در اختیار شما قرار دهیم.

کلیات

تافل یا به انگلیسی  TOEFLبرگرفته از حروف اول کلمات  Test of English as a Foreign Language به معنای آزمون انگلیسی به عنوان زبان خارجی است. در ساده ترین تعریف، این امتحان آزمونی است که میزان توانایی افراد را در برقراری ارتباط به زبان انگلیسی می‌سنجد. این آزمون توسط یک سازمان آمریکایی به نام Educational Testing Service یا به طور مخفف ETS و امروزه بیشتر به شکل اینترنتی برگزار میشود . تافل اولین بار در سال ۱۹۶۴ برگزار شده. پس از آن تا کنون نزدیک به ۲۰ میلیون نفر در آن شرکت کرده‌اند. این آزمون به همراه آزمون آیلتس IELTS دو آزمون معتبری است که داوطلبان در صورت کسب نمره‌ی قابل قبول می‌توانند از آنها برای اهداف مهاجرت شغلی و یا تحصیلی استفاده کنند.

اعتبار آزمون تافل

اعتبار آزمون تافل معمولا دو سال است. دلیل اینکه می گوییم “معمولا” این است که مدت زمان اعتبار آن نه مربوط به خود آزمون بلکه مربوط به موسسات پذیرنده آن است. در کارنامه خود این آزمون هیچگونه زمان اعتباری ثبت نشده است. بلکه این دانشگاه ها و موسسات پذیرش مهاجر هساند که این شرط را اعمال می کنند و معمولا در صورت گذشت دوسال از زمان اخذ مدرک، از شما می خواهند تا دوباره امتحان دهید. در این آزمون هیچگونه محدودیتی برای تعداد دفعات شرکت در آزمون وجود ندارد و شما به هر به هر تعداد که بخوهید می توانید در این آزمون شرکت کنید ولی با توجه به هزینه نسبتا بالای آن بهتر است در صورت عدم موفقیت برای شرکت مجدد عجله نکنید.
هزینه آزمون
هزینه این آزمون در کشورهای مختلف متفاوت و معمولا بین 150 تا 300 دلار است. برای ایران این هزینه 225 دلار میباشد.

مهارت های ازمون تافل

مهارت خواندن (Reading Comprehension)
قسمت reading تافل دارای ۳ الی ۵ متن بلند و سوالات درک مطلب در مورد این متنها است. موضوع متن‌ها معمولا آکادمیک بوده و از متون دانشگاهی انتخاب می‌شوند. سوالات عمدتاً در مورد ایده اصلی متن، جزئیات، برداشت و استنتاج از متن، پارافریز یا نحوهٔ دیگر بیان جملات، رفرنس ضمیرها و کلمات مترادف می‌باشد. در آزمون  اینترنتی IBT تافل شرکت کننده باید مهارت‌هایی نظیر خلاصه برداری و برداشت سریع ایده‌های اصلی را دارا باشد. به‌طور کلی نیازی به اطلاعات قبلی در مورد متن نیست اما اطلاعات قبلی می‌تواند کمک‌کننده باشد.
مهارت شنیداری (Listening)
این بخش معمولا دارای شش متن می‌باشد؛ دو بخش آن گفتکوی دانشجویی و چهار بخش آن نیز شبیه‌سازی کلاس درس دانشگاهی و بحث های کلاسی است.
مهارت گفتاری (Speaking)
قسمت  speaking معمولا شامل شش بخش است؛ دو قسمت مستقل که در هرکدام از آن‌ها یک سؤالی مطرح می‌شود و شرکت کننده باید در مورد آن صحبت کند. چهار قسمت باقی مانده به صورت تلفیقی integrated  است که در آن دانشحو باید به یک متن گوش بدهد، سپس متنی را بخواند و در مورد آن موضوع صحیت کند. برای نمره بهتر، این صحبت‌ها باید دقیق، واضح و دارای تجزیه و تحلیل دقیق از اطلاعات متون ارائه شده باشد.
مهارت نوشتاری (Writing)
این بخش شامل دو تسک است. یک تسک تلفیقی و یک تسک مستقل. در بخش تلفیقی، دانشجو باید باید متن آکادمیکی را بخواند، همچنین به یک سخنرانی در مورد همان موضوع گوش دهد و در نوشته خود به مقایسه متن و سخنرانی بپردازد. در بخش مستقل نیز، شرکت کننده یک انشاء شخصی در مورد سؤال ارائه شده می‌نویسد.

نمرات هر بخش

نمره هر یک از مهارت‌ها بین ۰ تا ۳۰ بوده و در مجموع چهار مهارت، نمره کل بین ۰ تا ۱۲۰ است. نمره ۸۰ این آزمون معادل ۵۵۰ آزمون کاغذی شناخته می‌شود که معمولا حداقل نمره لازم برای ورود به اکثر دانشگاه‌ها در خارج است. ناگفته نماند که بسیاری از دانشگاه های شناخته شده مخصوصا در مقاطع تحصیلات تکمیلی نمرات بالاتری نظیر 95 یا حتی 100 از دانشجویان طلب می کنند.

alikhani

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

مشاوره آنلاین!

× مشاوره آنلاین!
preloader